Inga jävla restauranger! En arbetares kritik av restaurangbranschen Maximize

Inga jävla restauranger! En arbetares kritik av restaurangbranschen

Inga jävla restauranger bygger på en restaurangarbetares erfarenheter av branschen. I serieform skildras såväl vardagsslitet på jobbet som de historiska förhållanden som restauranger växt fram ur.

More details

Customers who bought this product also bought:

Previous
Next
Inga jävla restauranger! En arbetares kritik av restaurangbranschen <p>En arbetares kritik av restaurangbranschen. <br /><br /> Inga jävla restauranger bygger på en restaurangarbetares erfarenheter av branschen. I serieform skildras såväl vardagsslitet på jobbet som de historiska förhållanden som restauranger växt fram ur. <br /><br /> Vi har alltid öppet. Det är vi som ser till att folk får käk på tallriken, att de får vad de vill ha att dricka, att de slipper disken. Det är vi som jobbar bakom väggen i köket, det är vi som bär ut maten när den är klar. En del av oss ser det som ett tillfälligt skitjobb, andra som en hyfsat kreativ karriärsmöjlighet . <br /><br /> Oavsett om vi hamnat här av en tillfällighet eller av brinnande intresse så är vår tid och aktivitet på restaurangen inte vår egen - den tillhör restaurangledningen. Vi blir utskällda om vi inte gör något tillräckligt snabbt eller om vi gör misstag som minskar vinstskapandet. En restaurang kan inte fungera utan arbetare samtidigt som arbetarna hela tiden står i konflikt med arbetet.</p> <p class="description_box"><strong></strong><span><strong>Författare:</strong> <span style="color: #df1f23;"><a title="Prole.info" href="http://www.ageradistribution.net/agera/index.php?controller=search&amp;orderby=position&amp;orderway=desc&amp;search_query=prole.info&amp;submit_search=S%C3%B6k"><span style="color: #df1f23;">Prole.info</span></a></span><br /><strong>Översättare:</strong> Polkagrisar<br /><strong>Medarbetare:</strong> Tove Holm, Erik Lavesson<br /><strong>Språk:</strong> Svenska<br /><strong>Originalspråk:</strong> Engelska<br /><strong>Originaltitel:</strong> Abolish Restaurants<br /><strong>Format:</strong> Bok (häftad)<br /><strong>Sidor:</strong> 59<br /><strong>Utg.datum:</strong> 2009-05-01<br /><strong>Förlag/utgivare:</strong> <span style="color: #df1f23;"><a title="Federativs förlag" href="http://www.ageradistribution.net/agera/index.php?id_manufacturer=7&amp;controller=manufacturer&amp;id_lang=1"><span style="color: #df1f23;">Federativs förlag</span></a></span><br /><strong>Dimensioner:</strong> 290 x 220 x 5 mm<br /><strong>Vikt:</strong> 389 g<br /><strong>ISBN:</strong> 9789186474591</span></p>
45,00 kr

En arbetares kritik av restaurangbranschen.

Vi har alltid öppet. Det är vi som ser till att folk får käk på tallriken, att de får vad de vill ha att dricka, att de slipper disken. Det är vi som jobbar bakom väggen i köket, det är vi som bär ut maten när den är klar. En del av oss ser det som ett tillfälligt skitjobb, andra som en hyfsat kreativ karriärsmöjlighet .

Oavsett om vi hamnat här av en tillfällighet eller av brinnande intresse så är vår tid och aktivitet på restaurangen inte vår egen - den tillhör restaurangledningen. Vi blir utskällda om vi inte gör något tillräckligt snabbt eller om vi gör misstag som minskar vinstskapandet. En restaurang kan inte fungera utan arbetare samtidigt som arbetarna hela tiden står i konflikt med arbetet.

Författare: Prole.info
Översättare: Polkagrisar
Medarbetare: Tove Holm, Erik Lavesson